vrijdag 9 januari 2015

Licht & Donker in K1

In de vlinderklas heeft juf Sarah een donkere plek gemaakt door enkele doeken over de tafels te leggen. Elke kleuter kreeg een lichtstokje en het licht plezier kon beginnen!





In de visjesklas heeft juf Sharon een tent gezet! Wauw, wat een prachtige lichtgevende sterren en lichtjes!




En samen met juf Caroline hebben ze foto's van elkaar mogen trekken rond een gedichten van Sterren.


'Heel ver in de verte'

'Staan de sterren, niet te tellen.'

'Meer, veel meer'

'Dan ik mij voor kan stellen.'

'Heel ver in de verte'

'Zo ver als ik kan zien'

'Zie ik sterren'

'En ze zien mij ook, misschien"


Verder hebben de visjes ook nog andere leuke activiteiten rond licht & donker gedaan.
















In de kikkerklas heeft juf Lindsey een tent geplaatst waar het donker is... 






Ook het verhaal van heksje Mimi die niet bang is in het donker, kunnen ze na vertellen a.d.h.v. de lichtbak en schimmenspel.